ArrowMobileBack
← zpět na všechny články

„A přitom taková blbost…“

Když na začátku podnikatelského projektu vymýšlíte, co vlastně budete zákazníkům nabízet, nemusí jít hned o lék na rakovinu nebo hi-tech radary do stíhaček. Často stačí jednoduchý, nebo dokonce úplně bizarní nápad, který ale k překvapení všech následně vydělá miliony. Pár příkladů z historie bychom tu měli.

Kamenný mazlíček

Psal se rok 1975 a bývalý zaměstnanec reklamky jménem Gary Dahl přemýšlel, co dál se životem. Vtom ho napadl brilantní nápad. Co takhle prodávat mazlíčka, který nepotřebuje žádnou péči? Myšlenku dotáhl do absurdního rozměru a výsledkem byl kámen připomínající velké vejce uložený v hnízdě ze slámy. Kamenný mazlíček se nečekaně stal sezonním hitem a za pouhý půlrok investorům vydělal, teď se podržte, 15 milionů dolarů.

Žlutý smajlík

Na začátku „sedmdesátek“ bratři Bernard a Murray Spainovi přidali ke žlutému smajlíku slogan „Have a nice day“, umístili jej snad na všechny představitelné dárkové předměty a začali ho prodávat ve vlastní síti Dollar Express. Zákazníci jim pro placky či potištěná trička doslova trhali ruce – a nejen díky tomu bratři Spainovi prodali své obchody v roce 2000 za více než 500 milionů dolarů.

Lepivá chobotnice

Když poslala maminka Kena Hakuty svému synovi z rodného Japonska jednu zvláštní hračku, nemohla tušit, jak moc mu tím změní život. Kena chobotnička s lepivými chapadly, která dokázala chodit po skle, zaujala natolik, že investoval 5000 dolarů do licence a jal se dobývat americký trh. Povedlo se mu to královsky – stačilo pár měsíců, a Hakuta měl v kapse na 80 milionů dolarů za 240 milionů prodaných chobotniček.

Pružina na hraní

Asi každý z nás si někdy hrál s pružinou, která dokázala sama „chodit“ třeba po schodech a u nás byla populární především v plastovém duhovém provedení. Její příběh ale začal daleko dříve, už v roce 1943, kdy námořnímu inženýrovi Richardu Jamesovi upadla v práci na zem průmyslová tlumicí pružina – a on si všiml onoho efektu, jako stvořeného pro hračku. Chytil tedy příležitost za pačesy a při premiéře na veletrhu ve Philadelphii prodal všech 400 připravených kusů hračky za devadesát minut. To byl ale jen začátek, za první dva roky stihl 100 milionů kusů a dodnes je to více než 400 milionů hraček.

Deka s rukávy

Před deseti lety vznikl nový kult kolem vskutku famózního vynálezu – deky s rukávy. Ano, čtete správně, prostě deky s přidanými rukávy. Díky komunikaci na YouTube a uvedení v několika televizních talk show se ze zdánlivé „blbosti“ stal hit, kterého se za rok prodalo na 20 milionů kusů a svému vynálezci Scottu Boilenovi vydělal přes 20 milionů dolarů.

 

Jak vidíte, cesty úspěchu jsou opravdu nevyzpytatelné. Nebojte se realizovat své podnikatelské nápady, a pokud byste časem potřebovali pomoci s financováním jejich dalšího rozvoje, obraťte se na finGOOD.cz. Rádi Váš příběh dostaneme k těm správným investorům.